יום שני, 15 במרץ 2010

קהילות

בחברה בה אני עובד מנסים לממש את רעיון הרשת החברתית בקרב עובדי החברה.   למעשה, הוקמה תשתית בסיסית באמצעותה כל עובד יכול לפתוח לעצמו פרופיל משלו, על פי תבנית מוכנה מראש.
בשלב השני שהושק לפני מספר שבועות, ניתן גם להקים ולהפעיל קהילות מסוגים שונים.
אינני יודע כמה עובדים מתחזקים את הפרופיל שלהם וכמה קהילות הוקמו ומתוכן - כמה הן פעילות.  מוקדם מדי לשפוט הצלחה או כישלון.
אני מעוניין להתייחס לנושא ידע וקהילות ידע בהקשר של תרבות ארגונית.
להערכתי - ואני מודה כי איני מומחה גדול בתחום - הצלחה של קהילה הוא פועל יוצא של הידע הרלוונטי הנצבר\מופק\משותף\זורם בין חברי הקהילה.  במיוחד הדבר נכון בקהילות המוקמות כרשת חברתית פנים ארגונית.  כלומר, קהילות בעלות מטרה מקצועית, או עם הקשר מקצועי.
לכן, אם תרבות החברה אינה תרבות של שיתוף ידע, תרבות של למידה, תרבות סקרנית - סביר להניח כי קהילות לא יגיעו רחוק וימצו עצמן מהר למדי.
קיים נסיון - אינני בטוח כי הוא נסיון מכוון - להשתמש ברשת החברתית כקטליזטור לשינוי תרבות שיתוף הידע ותרבות הלמידה.
מכיוון שבחברה בה אני עובד תרבות הלמידה ושיתוף הידע הן לא מי יודע מה, נותר לראות מה יגבר על מה: האם הרשת החברתית תצליח להניע ולשנות את התרבות הארגונית, או שהתרבות הקיימת תגרום לרשת החברתית ולקהילות שבה להיעלם ללא שוב.
נמשיך לעקוב ולראות.
עמיר כרמין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה