יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

עוד על סדנת OUTDOOR

לפני שבוע הרצתי את הפעילות מבוססת הניווט לקבוצת מנהלים באמדוקס. המשחק עבר בהצלחה אבל חשף מספר נקודות תורפה במבנה ובחוקי המשחק.
עשיתי "מקצה שיפורים" והתוצאה היא שלוש פעילויות OUTDOOR, מבוססות על ניווט, כל אחת מהן תומכת במטרה מובחנת:
1. פיתוח צוות. מיועד לצוותים חדשים ולצוותים שזו נקודת התורפה בהם. בקצרה: על הצוות להרכיב פאזל שחלקיו מחוברים לתחנות הניווט החבויות ביער. במהלך תהליך מציאת חלקי הפאזל מקבל המשחק תפנית המחייבת את הצוות לתקשר ולתכנן את המשך הפעילות, ללא קשר עין בין חבריו.
2. גיבוש אסטרטגיה. מיועד לצוותים העומדים בפני גיבוש תכנית שנתית, גיבוש חזון ומטרות ארוכות טווח. בקצרה: על חברי הצוות לאסוף מקסימום נקודות על ידי מציאת תחנות ניווט, כאשר לכל תחנה ערך ניקוד. למשתתפים מידע חלקי על מיקום התחנות והם יכולים "לסחור" במידע שבידיהם עם חברי הצוות האחרים. עליהם לגבש לעצמם ולממש את אסטרטגית המשחק: לקיחת סיכון, נקיטת גישה שמרנית, שיתוף פעולה, או בדלנות. במהלך המשחק, משתנים החוקים ומחייבים היערכות הצוות מחדש.
3. קבלת החלטות. מיועד לתמיכה בתהליכי קבלת החלטות מבוססי FAIR PROCESS. בקצרה: על הצוותים להגיע לשלוש נקודות מפגש משותפות. כל הצוותים צריכים להסכים על זמן המפגשים וסדר נקודות המפגש. לכל צוות נקודות שונות אשר הוא צריך למצוא, בדרך לנקודות המפגש של כל הצוותים. עליו להחליט על הנתיב וסדר ההגעה לנקודות. חוקי המשחק משתנים בנקודות המשותפות ומחייבים שינויי החלטות לנוכח המציאות המשתנה.
הפעילויות מפורטות גם באתר שלי www.aka-learning.com

עמיר כרמין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה